joi, 7 iunie 2012

Regulament Cupa izvoarelor


I. Preambul
 Întrecerile din cadrul reuniunii cercetăşeşti Cupa izvoarelor, dotate cu Trofeul ce poartă acelaşi nume, sunt hike-urile pentru exploratori şi temerari, concursurile de orientare sportivă, individual feminin şi masculin la exploratori şi echipă de 3 cercetaşi, la temerari şi prezentarea programelor artistice.
La fiecare întrecere se va face clasificare, potrivit sistemelor de punctaj specifice, fiind oferite primilor trei clasaţi/clasate diplome şi premii. La stabilirea clasamentului general vor fi clasificate primele 10 locuri, şi se vor acorda 10 puncte pentru locul 1 si apoi descrescator câte un punct pana la  1 punct pentru locul 10. Prin adiţionarea punctelor obţinute la fiecare întrecere, se va stabili clasamentul general pe centre locale.
          Ca şi în alţi ani, pentru clasamentul general, din punctajul realizat de temerari la hike se va lua în calcul jumătate.
          În cazul în care pentru un centru local participă la hike-uri mai multe patrule, va fi clasificată patrula cu cel mai bun rezultat dar în concursul între patrule la hike-uri  vor putea urca pe podium chiar şi trei patrule din acelaşi centru local.
          Primele trei centre locale în clasamentul general vor primi cupe şi diplome iar centrul local clasat pe locul I va primi şi Trofeul Cupa izvoarelor
          Patrulele câştigătoare vor primi diplome şi cupe iar la orientare cei care vor urca pe podium vor primi cupe (numai cei de pe locul I) şi medalii.
        
II. Regulamentul de desfăşurare a hike-ului/concurs pentru categoria exploratori/seniori
1.Scop. Hike-ul concursului exploratorilor din acest an se va desfăşura în cadru imaginar,  acelaşi cu cel al campului dar respectând regulile concursului de turism montan sportiv. Turismul sportiv montan este un sport de echipă, care angrenează tineri iubitori ai muntelui, între aceştia şi cercetaşii constituiţi în patrule, în cunoaşterea temeinică a mersului per pedes în Carpaţi, pentru întărirea  organismului şi păstrarea unei bune stări de sănătate, trecerea probelor de concurs şi a probelor speciale. De asemenea acest sport oferă prilejul pentru realizarea unui schimb de experienţă în condiţiile muntelui, orientare şi adaptarea cercetaşilor, întreţinerea potecilor şi refacerea instalaţiilor şi marcajelor turistice.

2. Mod de organizare. Marcarea traseului pe hartă şi mobilarea lui cu posturi se va face   în cadrul baremelor stabilite pentru fiecare tip de probă şi în raport de vârsta concurenţilor. Concursul se va desfăşura numai ziua. Patrulele participante se vor înscrie la hike joi, 28 iunie, după festivitatea de deschidere a reuniunii. Ordinea plecării în hike va fi stabilită prin tragere la sorţi şi va fi aceeaşi şi pentru concursul de orientare care la exploratori va avea doua categorii feminin si masculin. Ordinea inversă celei de la hike va fi ordinea de prezentare a programelor artistice.

3. Programul de desfăşurare a hike-ului
Joi, 28 iunie,
- ora 20.30 înscrierea, tragerea la sorţi a ordinei de plecare în hike şi instruirea şefilor de patrule.
- ora 21.30 şedinţa tehnică cu liderii adulţi şi voluntari care ne ajută la organizarea hike-ului.
Vineri, 29 iunie
- ora 8.00, afişarea hărţii cu traseul hike-ului şi a diagramei cu timpii între posturi, distribuirea hărţilor speciale şi a fişelor patrulelor
- orele 9.00 – 19.00, desfăşurarea concursului în traseu, cu start din 10 în 10 minute.
- orele 19.00 – 19.30 – probele speciale de teorie (chestionare prim-ajutor, supravieţuire, meteo, geografie, floră şi faună) se vor desfăşura în camp
 Sâmbătă, 30 iunie
-           orele 11.00 – 14.00 jurizarea şi stabilirea clasamentului
Patrulele participante se deplasează şi îndeplinesc probele în formaţie completă şi compactă. Distanţa admisă în traseu între primul şi ultimul coechipier este de maximum 10 m.
Înlocuirea membrilor patrulei pe traseu ori la probele speciale, atrage eliminarea patrulei din concurs.
Fişa patrulei, harta specială şi diagrama timpilor de parcurs sunt obligatorii, pierderea lor ducând la eliminarea din concurs.
Echipamentul de munte este obligatoriu, lipsa unui obiect se depunctează cu 10-50 puncte sau duce la eliminarea patrulei din concurs.
 În caz de accidentare a unui cercetaş din patrulă în timpul hike-ului, ceilalţi membri ai patrulei vor transporta în condiţii de maximă siguranţă accidentatul la cel mai apropiat post de prim-ajutor (PA) Retragerea (abandonul) din hike se anunţă imediat, prin orice mijloace liderilor adulţi sau voluntarilor din traseu.
În caz de rătăcire sau ieşire din zona de desfăşurare a hike-ului, patrulele vor transmite situaţia lor la cel mai apropiat post, liderilor sau voluntarilor din patrulele mobile iar la retragerea în camp să anunţe imediat starea de sănătate a efectivelor echipei.
Organizatorii vor asigura prezenţa în camp şi într-un punct de pe traseu a personalului medical (medic şi asistente medicale) pe toată durata hike-ului. De asemenea deplasarea pe traseu a patrulelor de cercetaşi va fi monitorizată de liderii din posturi şi de  patrulă Salvamont. Liderii adulţi  din posturi vor ţine legătura între ei şi cu campul  pe tot timpul concursului, prin radio.

4. Probe de concurs
a) Proba de teren se va executa în regim de regularitate (şi în condiţii speciale şi contracronometru), pe teren de munte, necunoscut, folosind harta specială şi busola, în timpul cărora se ating în ordine posturi cu arbitru (PA); ruta, drumul parcurs între PA, luate în ordine, este obligatorie, conform diagramei de concurs, a foii de parcurs şi a datelor afişate la startul etapei.
La proba de teren, cea mai importantă şi care reprezintă  80% din punctajul total al probelor, se testează capacitatea de citire şi calcul a hărţii speciale, rezistenţa fizică, adaptarea la teren de munte. Rezultatul în puncte este calculat pe echipă. Timpul de mers al probei de teren este dat în funcţie de diferenţa de nivel (plus sau minus), de distanţă, de numărul de PA, de altitudine, de gradul de acoperire cu vegetaţie şi obstacole, de starea drumurilor, potecilor, marcajelor, indiferent de starea vremii.
b) Proba sanitară
  - practică, o aplicaţie a 200 puncte
c) cunoştinţe de supravieţuire:
   - practică, o aplicaţie a 200 puncte                
d) cunoştinţe floră:
   - practică, 200 puncte
e) cunoştinţe faună:
    - practică, 200 puncte
f) orientare viteză cu patrula,  circuit  3 vize, câte 100 puncte fiecare viză.
g) radiocomunicaţii, 200 puncte
În afara de aceste probe teoretice şi practice pe traseu vor mai fi cateva incidente/provocări dintre cele din PRLC, un test de inteligenţă şi alte surprize a căror valoare va fi de 5 - 10 puncte şi va fi stabilită de comun acord cu liderii adulţi care vor oficia in PA.
Probă teoretică: chestionar  cu câte trei întrebări de supravieţuire,  pregătire sanitară, floră, faună, geografia locului, meteorologie, cercetăşie, radiocomunicaţii şi semnalizare. Fiecare răspuns corect va fi punctat cu 10 puncte.

5. Despre traseu:
- diferenţă de altitudine  800 m.  Cota cea mai înaltă pe traseu 1400 metri.
               - lungime 10 km
              - număr posturi PA  10
              - timp de parcurs (inclusiv pauza de masă si probe 7 ore)

6. Echipamentul obligatoriu:
a) patrulă: trusă medicală (conţinutul trusei medicale este anexat prezentului regulament) , busolă, hartă, fişe patrulă, diagramă de concurs, ceas sau cronometru cu minutar si cadran cu detaliere minute (nu 0, 3, 6, 0/12, cu liniute pentru fiecare minut)
b) individual: bocanci/ghete de munte, pulover, hanorac, rucsac, lanternă cu baterii şi bec de rezervă, căciulă/fes, ciorapi de schimb, bidon apă, fluier, pantaloni lungi, pelerină ploaie.

7. Alte prevederi. Actele de indisciplină de orice fel, abaterile de la normele privind desfăşurarea hike-ului atitudinile nesportive se vor sancţiona prin depunctare şi în cazuri grave prin eliminarea din concurs.
 Directorul de concurs sau juriul liderilor adulţi care monitorizează desfăşurarea hike-ului pot anula, întrerupe sau modifica traseul probei de teren, datorită stării vremii sau unor situaţii de forţă majoră.

 8. Alte prevederi privind punctajul:
     a) Valoarea unui PA atins 500 puncte;
     b) Toleranţa de intrare în PA = +/- 10 minute din timpul acordat
     c) Penalizarea de timp: 10 puncte/5 minute, pentru întârziere sau avans, până la 30 minute, faţă de timpul acordat şi 20 puncte/5 minute peste 30 minute întârziere sau avans.

            9. Componenţa juriului de concurs:
                 - director de concurs
                - responsabil de camp
                - arbitri principali (responsabili de probe)
                - secretar principal al concursului
                - medicul concursului
                - şeful tehnic al concursului
                - delegat al patrulelor participante
                 - lider adult din partea centrelor participante.

          Directorul de concurs este propus de Consiliul Director al centrului local Mircea cel Bătrân Râmnicu Vâlcea care va face propuneri nominale pentru toţi membrii juriului. Numărul minim de lideri adulţi (în PA) este de 8-10. Fiecare lider adult, membru al juriului care oficiază în PA va fi însoţit în post de un alt lider adult sau tânăr lider. Se va apela şi la liderii adulţi din alte centre locale prezenţi la reuniune.
            
III. Regulamentul de desfăşurare a hike-ului de temerari
1. Ziua şi ora de desfăşurare: 29 iunie între orele 10.00-15.00
2. Hike-ul temerarilor se va desfăşura după aceleaşi reguli ca şi la exploratori cu următoarele diferenţe:
Valoarea probelor teoretice va fi 5 puncte pentru o întrebare cu răspuns corect.
Probe teoretice pe bază de chestionare:
           - floră şi faună
           - geografia locului
           - prim-ajutor şi supravieţuire
            - cercetăşie
3. Hike-ul  va consta din parcurgerea unui traseu cu 5-7 PA (posturi cu lideri adulţi şi trecerea unor probe practice de îndemânare, prim-ajutor, şi altele (surpriză).  Traseul este astfel ales (diferenţă de nivel, lungime, etc) încât să fie parcurs relativ uşor de către temerari.
4. Valoarea fiecărui PA atins este de 5 puncte iar pentru trecerea fiecărei probe practice se mai acordă 5 puncte.
5. Temerarii nu vor fi obligaţi la parcurs de regularitate.
6. Nu se admite însoţirea pe traseu de către liderii de la centrele locale. Organizatorii vor lua toate măsurile pentru deplasarea în condiţii de siguranţă a cercetaşilor, organizatorii alegând un traseu corespunzător posibilităţilor lor.

IV. Concursurile de orientare
1.Data şi ora de desfăşurare: 30 iunie ora 8.30 – 10.00
          2.Categorii:
a) Exploratori: feminin ( individual )
                      masculin ( individual )
b) Temerari : echipă de trei cercetaşi/cercetaşe.
Participarea la concursul de orientare nu este obligatorie, dar pentru clasamentul general participarea la fiecare probă va aduce punctaje suplimentare.
3. Nr. de posturi: 5-7
4. Locul de desfăşurare: în apropierea campului.

V. Concursul de programe/momente artistice
Fiecare centru local va prezenta un scurt program/moment artistic.
Durata maxima a programului: 15 minute.
Tema din acest an este Povestiri la Hanul Haiducilor.
 Programele artistice vor fi prezentate vineri seara după ora 20.30 şi, în cazul în care nu vom reuşi să le vedem până la ora 23.00  vom continua sâmbătă seara.
Vor fi asigurate în camp mijloace tehnice audio şi video.
Juriul va fi alcătuit din 10 lideri, 5 din centrul organizator şi 5 din centrele locale participante. Se vor acorda note de la 1 la 10 de către fiecare membru al juriului şi se va face media pentru fiecare program.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.